T-Online vil have erotik

MediaWatch

T-Online' s bestræbelser i retning af det erotiske, skal ses som led i afskaffelsen af gratis-kulturen på Internettet. Sex og erotik bliver nemlig underlagt brugerbetaling.

T-Online's portal-indhold skal i den kommende tid ændres så meget, at det i 2004 kan udgøre 30 procent af den samlede omsætning. Holtrop har til Financial Times udtalt: "Internet 2.0 vil få et helt andet ansigt end det vi ser i dag."

Blandt andre T-Online betalingsaktiviteter bliver ifølge Holtrop betalings-popkoncerter: "Vi vil fremover få Internet-events, som er gratis et vist tidsrum. Vil man efter et bestemt tidspunkt se mere, må man imidlertid betale." Holtrop er mest oppe på, at der skal ske en afregning per individuelt brug.

T-Online-chefen afviser i øvrigt, at Europas største Internet-udbyder skulle ligge i forhandlinger med Kirch-koncernen. Holtrop indrømmer dog, at man gerne samarbejder omkring visse sports-begivenheder som eksempelvis Formel 1, hvor Kirch sidder med rettighederne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu