Mobilkunder vil have taletid

MediaWatch

Ifølge direktør Henrik Friis, Club BlahBlah, til Berlingske Tidende vil telegiganterne ikke sælge taletid, fordi salget gennem forhandlernettet gør det vanskeligere at tjene penge. Også selv om minutprisen er op til fem kroner minuttet.

Henrik Friis, der er tidligere markedsdirektør i Sonofon, kan dog få svært ved at nå sit salgsmål på 150.000 kunder mellem 15 og 25 år de næste toethalvt år, siger teleanalytikeren Torben Rune til Berlingske Tidende: "De køber samtrafik hos de store selskaber, og det betyder, at der er en grænse for, hvor billigt de kan sælge uden omgående at tabe penge. Hvis de store operatører vil, så kan de udkonkurrere dem uden problemer."

Rune fastslår, at selskaber som Club BlahBlah kun har en eneste konkurrenceparameter, nemlig prisen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu