E-markedspladser søger leverandører

MediaWatch

Herudover er de fleste brugere købere. En af de største udfordringer for E-markedspladser er at tiltrække flere leverandører.

IDC, der er et ledende research-institut og media indenfor IT, mener at konceptet er så lovende, at handlen over E-markedspladser vil udgøre 87 milliarder euro i 2005.

Mikkel Arnbjerg, der er projektleder for IDC's europæiske B2B og E-markedsundersøgelser, mener, at de ansvarlige for E-markedspladserne stadig har en udfordring i at bevise, at E-handel er mere end dot.com-firmaer og extranet.

I Skandinavien, der i hele taget er førend i eCommerce, er Norge og Sverige førende med Finland og Danmark efter sig. Hvor kun 50 procent af danske IT-ansvarlige havde hørt om konceptet, kunne 75 procent af svenske IT-ansvarlige nikke genkendende til fænomenet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu