Opgør om Internet-førerskab i Europa

MediaWatch

Efter at Tiscali ifølge Handelsblatt senest har overtaget tyske Planet Intercom og engelske Line One mener det italienske selskab nu at være Europas førende. Koncernchefen Renato Soru henviser til, at Tiscali har 16 millioner registrerede kunder, hvoraf syv millioner har benyttet tjenesterne den seneste uge.

Koncernchef Thomas Holtrop, T-Online, mener, at T-Online med næsten 9 millioner registrerede brugere er større, selv om udnyttelsesgraden ikke er lige så stor. Holtrop mener dog, at en Internet-udbyder kun kan blive profitabel, hvis man i et land både hvad angår kundeantal som brugerfrekvens er blandt de tre største.

Fra AOL Time Warner fortsætter man investeringerne fordi, at antallet af nye brugere nu er i stærkere vækst end i USA. Ifølge forlydender er AOL nu i færd med at gå ind på det italienske marked i samarbejde med Telecom Italia.

For at gøre T-Online profitabelt er det i øvrigt Thomas Holtrops hensigt, at øge andelen af Ecommerce og reklame fra 13 procent til 30 procent inden 2003. Holtrop har samtidig sagt, at gratis-kulturen ikke vil overleve i Internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu