SR inviterer de kommercielle med i DAB

MediaWatch

Söderberg hævder, at politikerne ikke forstår, at DAB ikke kun er vigtigt for SR, men for hele Sverige. I dag står DAB på vippen og SR har fået tre år og 150 millioner kroner til at sende digital radio, men til juli er de bevillinger formelt brugt op, skriver Vision.
Politikerne har ikke besluttet sig for nye bevillinger, og rygterne siger, at regeringen ikke har lyst til at investere flere penge i DAB. Indtil videre er DAB ikke rigtigt slået an, og selvom mange kan modtage det hvis de vil, findes der idag kun få modtagebokse ude hos lytterne. Det skyldes formentlig, at DAB-udbuddet begrænser sig til tilfældige SR initiativer.

- Vi har også behov for nogen at dele omkostningerne med, og det vil sige den kommercielle sektor. I dag står vi alene, og det er hverken sundt eller godt, siger Lisa Söderberg, der ser frem til, at kommerciel radio indser, at DAB problematikken er afgørende for hele branchen.

- Hvis DAB mislykkes for radioen, overlader vi markedet til mange aktører på nettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu