Immersibility Indeks

MediaWatch

Et nyt standardværktøj til vurdering af virksomheders online tilstedeværelse hedder Immersibility Indeks og er skabt i et samarbejde mellem Agency.com og Nielsen Norman Group samt Gomoll Research & Design. Det står enhver frit at anvende målemetoden, ligesom enhver kan komme med input til den videre udvikling af indekset.
Ifølge Agency.com består en god online tilstedeværelse ikke blot af en stærk funktionalitet, perfekt branding, en masse information, eller en super brugervenlighed.

- Tværtimod er er det den helt konkrete afvejning imellem disse elementer, der afgør hvor god virksomhedens online tilstedeværelse er, siger Anders Lassen der er President for Agency.com i København.
Begrebet Immersibility defineres som "styrken af de relationer som virksomhedens online tilstedeværelse skaber til dens kunder." Immersibility Indeks giver mulighed for at vurdere en online tilstedeværelse i forhold til fire parametre:

- Branding - Hvor godt afspejler den online tilstedeværelse firmaets image.
- Brugervenlighed - Hvor brugervenlig er den online tilstedeværelses forskellige moduler.

Hver parameter beregnes ved hjælp af en række udsagn, hvor hvert udsagn tildeles en værdi fra en til fem, idet en angiver 'meget uenig' og fem angiver 'helt enig'. De forskellige udsagn inden for hver af de fire parametre tildeles automatisk en værdi, og en samlet værdi for hver parameter kan herefter beregnes. Analysen er ganske omfattende.

Agency.com blev grundlagt i januar 1995 og har hovedkvarter i New York med selskaber i Amsterdam, Atlanta, Boston, Chicago, København, Dallas, London, Paris, Portland , San Francisco, Vail, Woodbridge og et søsterselskab i Singapore.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu