Konkurrence på TV markedet i USA

MediaWatch

Der går ikke lang tid før forbrugerne i de store byer i USA kan få glæde af interaktivt TV. Forbrugerne har ellers måttet vente længe mens firmaerne kæmpede sig igennem flaskehalse i form den træge etablering af højhastighedsforbindelser til amerikanske husstande.

Og de høje priser på de digitale set-top bokse, der har truet med at skære en del af profitten i forbindelse med interaktivt TV, skriver Reuters.

Endelig i 2000 er operatører som AT&T Broadband, Comcast Corp. og Insight Communications begyndt at levere set-top bokse og software leverandører som Open TV tilbyder nu interaktivt TV.

Kabeloperatører går ind i et kapløb om at få installeret millioner af set-top bokse i de amerikanske hjem inden slutningen af 2001, idet de vil forsøge at udkonkurrere satellit TV operatørerne og telefonselskaberne.

Interaktivitet bliver den mest profitable service, der skal adskille kabel TV fra konkurrenterne, siger John Malone, bestyrelsesformand for Liberty Media, til Reuters.

Satellitudbyderne har den fordel at de kan tilbyde signal over det meste af landet og på den måde nå mange seere med video-on-demand ydelser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu