Stor digital TV-alliance i Japan

MediaWatch

Målet er en let overgang for seerne til én set-top boks standard for at hjælpe digital TV i gang og promovere e-commerce, skriver Advertising Age.

Hvis digital TV bliver en succes, vil der flyde millioner af dollars til selskaberne i alliancen, når forbrugere går i gang med at anskaffe nyt udstyr.

I december introducerer landets kommercielle networks og andre nye digitale kanaler fra en statsejet satellitplatform. Det relevante ministerium har sat et mål på 10 millioner abonnenter indenfor de første 1.000 dage, der sendes.

Initiativtagerne bag alliancen er Sony, Matsushita Electric og Toshiba, som producerer halvdelen af alle set-top bokse i Japan. Elektronikgiganterne etablerer et ny selskab i november som de ejer 70 procent af. Resten ejes af Asahi National Broadcasting Co., Dentsu Inc., Fuji Television Network, Japan Satellite Broadcasting, WOWOW, Nippon Television Network Corp., SKY Perfect Communications, m.fl.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu