TV og IT vinder

MediaWatch

"Vi har ikke set sådanne tal i lang tid. Dette overskrider alle prognoser" siger Anna-Lena Karlsson, direktør for The Media Edge, til Resume.

Det er fortsat TV, som er det mest populære markedsføringsmedie. TV tager en tredjedel af annoncekagen eller ca. 400 millioner kroner i maj, og væksten er samtidig øget med 27 procent. Internet, fagpressen, radio og outdoor vokser også kraftigt. Værst går det for biografreklamen

"TV er et massemedie, hvor du kan nå alle målgrupper inden for 24 timer, mens biograf er et nichemedie til unge, siger Anna-Lena Karlsson.

Det ophedede annoncemarked skyldes delvist højkonjunkturen, bl.a. skabt af IT. "Mindst tre, fire annoncer dagligt i et dagblad har en dot.com'er som afsender, vurderer Anna-Lena Karlsson, som tror at internetannonceringen vil øges endnu mere, når de traditionelle virksomheder opdager nettet som annoncemedie.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu