Netanalyse med måling af bannereffekt

MediaWatch

95.000 brugere er p.t. registret i de første syv lande, og i løbet af sommeren etableres nettet i Norden med henblik på i august at kunne offentliggøre de første lokale analyser fra juli.

Hvis Internettet skal udvikle sig til et anvendeligt reklamemedie, så er der et klart behov for pålidelige og detaljerede oplysninger om reklamernes effekt, når beslutningstagere indenfor marketing skal planlægge og evaluere annoncekampagner. AC Nielsen eRatings, en division under AC Nielsen AIM A/S Denmark, har netop præsenteret deres system, Nielsen//NetRatings, for de danske kunder.

2.000 i Danmark, 200.000 globalt

Måling af banneres effekt

På BannerTrack kan man danne sig et overblik over de nuværende annoncører, og på hvilke sites de har valgt at placere deres bannere. Dykker man dybere ned i systemet, kan man evaluere det kreative, hvor godt budskabet et nået ud til de forskellige publikumssegmenter. Man kan trække rapporter ud over de mest populære bannerreklamer, de mest eksponerede annoncør-virksomheder og domæner med den største annonceaktivitet. Disse data inkluderer blandt andet hvordan bannerne rent faktisk ser ud, størrelsen af det unikke publikum, hvor stor en procentdel bannerne faktisk er nået ud til og klikaktiviteten.

Demografiske profiler over målgrupper

- Vores globale dækning er systemets helt store styrke. Virksomhederne og mediebureauerne kan planlægge og monitorere deres kampagner på tværs af landegrænser. Den standardiserede registrering af brugernes profiler og færden på nettet minimerer nemlig den sædvanlige usikkerhed ved målingerne, når metoder og systemer varierer fra land til land. Selv om data fra vores danske panel først ligger klar i august i år, kan danske virksomheder med aktiviteter i udlandet allerede nu udnytte systemet. Personligt tror jeg, at mange virksomheder bliver meget overraskede over at se, hvem der i virkeligheden besøger deres websites, siger ACN's salgs- og marketingdirektør Simon Kohl Svegaard.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu