TV3 i modvind

MediaWatch

Til sammenligning viser MediaCentralens beregninger vækst på ca. 10%, hvorefter det danske TV i første kvartal 1998 er på ca. dkr. 500 mio., svarende til ca. dkr. 40 mio. mere end samme periode i 1997.

Som det fremgår af nedenstående figur har TV3 ikke formået at vende den negative udvikling fra 4. kvartal 1997. Således ligger det leverede antal TRP (Target Rating Points) i målgruppen 19-50 år næsten 30% under samme periode sidste år.

Figuren viser dog også at TV3 har stabiliseret niveauet på ca. 28%. For TV3 betyder dette en tabt omsætning ca. dkr. 40 mio. alene i første kvartal. De ca. dkr. 80 millioner ekstra har TV2 og TvDanmark delt ligeligt imellem sig.

Satser på fodbold

Efter Jørgen Steen Nielsen's afgang fra direktørstolen på TV3 (pga. tilbagevenden til DR sportsredaktion) er posten som programchef overtaget af Henrik Ravn (som tidligere var ansvarlig for 3+). Henrik Ravn er cand.merc. fra Århus med speciale i massekommunikation. Han har siden 1990 beskæftiget sig med TV. På TV 2 med markedsføring og som redaktionschef for "TV2 om TV2". I 1994 skiftede han (samtidig med Jørgen Steen Nielsen) og var i et halvt år chef for on-air produktionsafdelingen i London, før han tiltrådte som presse- og marketingschef for TV3 og senere som chef for 3+.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu