Canal Digital trækker i land

MediaWatch

Efter et par måneder fik de et brev om evt. fortsættelse mod betaling, og dette brev blev senere fulgt at et nyt brev i en skrappere tone. "Betalingspåmindelse" stod der på brevet, som påpegede, at kunden endnu ikke havde betalt.

Forbrugerombudsmanden fik en række klager fra fortørnede forbrugere, der mente, at de ikke skyldte Canal Digital penge.

Det fik Hagen Jørgensen til at kræve, at Canal Digital omgående skulle rette op på den vildledende markedsføring.
Selskabet har nu givet tilsagn om straks at ophøre med at sende reklamemateriale i form af girokort, medmindre det tydeligt fremgår, at det er frivilligt, om man vil betale. Der må samtidig ikke stå "påmindelse" eller "betalingspåmindelse" i materialet, skriver Ritzau.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu