Ikke fordi seertal på 7-800.000 i snit er voldsomt højt. Seerne er til gengæld præcis i den målgruppe, de 15-50 årige, som annoncemarkedet efterspørger. TV-kanalen kan med andre ord kapitalisere næsten alle seerne. Det vurderes, at programmet har skabt et salg, der er dobbelt så stort som de 15 mill. kr., som det vurderes at programmet har kostet at producere.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Kilder og kommentator peger især på ét opsigtsvækkende interview med Jørgen Ejbøl som kimen til ændringerne fredag, der efterlader ubesvarede spørgsmål om, hvad der nu skal ske i JP/Politikens Hus.
Den nye fungerende formand i koncernbestyrelsen har siddet med om bordet siden 2022. Forinden da var han i 15 år en del af toppen i mediekoncernen Schibsted.
Det er ikke kun koncernbestyrelsen, som den tidligere forsvarsgeneral forlader. Også bestyrelseskredsen i Jyllands-Postens Fond, der er en af de to ejerfonde, træder han ud af.