Bekymring over TV 2s nye bestyrelse

MediaWatch

Især formanden Jens Bilgrav-Nielsen, der altid har været en kendt modstander af TV-reklame. Også andre nye medlemmer trækker væk fra et kommercielt drevet TV 2 - f.eks. Poul Nesgaard. Direktøren for Danske Reklamebureaueres Brancheforening Finn Kern mener at bestyrelsen mangler folk med udspring i erhvervslivet, som har forståelse for kommercielle interesser. Han er bekymret for, hvilken vej TV2 vil bevæge sig.

Ministeren opfatter TV 2 som en kulturinstitution, men det er også en erhvervsvirksomhed, der er markedsleder på TV-reklamemarkedet, siger Finn Kern. Kulturministeren understreger at TV 2 er en public service station, og det er ikke dens opgave at gøre sig til overfor markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu