Kommerciel lokalradio har godt fat i unge

MediaWatch

Især i det vestlige Danmark og i Københavnsområdet står lokalradio godt. Stærkest er dog positionen i Nordjylland, hvor lokalradio har en højere markedsandel end DR. Medieforskerne Ole Prehn og Per Jauert, der i 1995 undersøgte radioområdet op til medieforliget, gør status på markedet fire år senere i forbindelse med de aktuelle mediepolitiske forhandlinger. Konklusionen er, at de kommercielle radiokanaler har fået det bedre. Der er flere kommercielle radioer, og markedets årlige omsætning er steget med 35 mill kr. til 200 mill. på fire år, vurderer de to medieforskere, uden nærmere dokumentation. Der er dog kun 500 personer, der er professionelt beskæftiget i branchen - mod 5000 frivillige.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu