Jyllands-Posten ændrer reklame-pris

Den unge kategori og det fysiske prisshow er sløjfet, når Jyllands-Posten i år uddeler Aurora-priser.

Den 42. uddeling af Jyllands-Postens Aurora-prisen, der hylder de bedste danske reklamer på print og web og finder sted i november, bliver anderledes end tidligere.

Ungdomskategorien Aurora Youngsters er droppet, skriver Bureaubiz, og samtidig bliver der ikke noget prisshow, men en "online markering", skriver sitet. Til gengæld udvides med en kategori for mobilannoncer.

"Vi udvikler løbende Aurora-prisen, og i år har vi alene fokus på kernen: At hylde de kreative kampagner, som finder vej til spalter og sites. Vi lægger desuden stor vægt på samarbejdet mellem de kreative og kommercielle parter, som jo i fællesskab får kampagnerne til live. Youngsters har været fiktive kampagner, der aldrig har resulteret i indrykninger," siger Jacob Schmidt, der er bladsalgschef og konstitueret marketingchef på Jyllands-Posten, til Bureaubiz.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu