JP's webredaktør Jørgen-Schultz-Nielsen oplyser til Journalisten.dk, at Jp.dks nye design lanceres allerede på tirsdag. "Vi har igennem et år forberedt os på at relancere Jyllands-Postens online-medier. Vi har efter to livetest i sidste uge og i går besluttet at gå i luften med de nye sites tirsdag den 5. juni på Grundlovsdag," siger han.
Per Fanefjord Laursen
JP's webredaktør Jørgen-Schultz-Nielsen oplyser til Journalisten.dk, at Jp.dks nye design lanceres allerede på tirsdag.
"Vi har igennem et år forberedt os på at relancere Jyllands-Postens online-medier. Vi har efter to livetest i sidste uge og i går besluttet at gå i luften med de nye sites tirsdag den 5. juni på Grundlovsdag," siger han.
Jørgen-Schultz-Nielsen oplyser også, at det har været en større operation, fordi man både opgraderer publiceringsplatformen, samtidig med at man redesigner Jyllands-Posten online gennemgribende.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Kilder og kommentator peger især på ét opsigtsvækkende interview med Jørgen Ejbøl som kimen til ændringerne fredag, der efterlader ubesvarede spørgsmål om, hvad der nu skal ske i JP/Politikens Hus.
Den nye fungerende formand i koncernbestyrelsen har siddet med om bordet siden 2022. Forinden da var han i 15 år en del af toppen i mediekoncernen Schibsted.
Det er ikke kun koncernbestyrelsen, som den tidligere forsvarsgeneral forlader. Også bestyrelseskredsen i Jyllands-Postens Fond, der er en af de to ejerfonde, træder han ud af.