Egmont-forlag overvejer "bog-Spotify"

Det lader til, at Lindhardt og Ringhof har kigget Spotify over skulderen. Bogforlaget, der er ejet af Egmont, barsler nemlig med planer om at lancere en abonnementstjeneste, hvor man kan hente lige så mange digitale bøger, man vil, på nettet til en fast pris om måneden. Det skriver Politiken.dk.
MediaWatch

Det lader til, at Lindhardt og Ringhof har kigget Spotify over skulderen. Bogforlaget, der er ejet af Egmont, barsler nemlig med planer om at lancere en abonnementstjeneste, hvor man kan hente lige så mange digitale bøger, man vil, på nettet til en fast pris om måneden. Det skriver Politiken.dk.

Lindhardt og Ringhofs digitale direktør, Cliff Hansen, fortæller, at forlaget overvejer at gå ind i arbejdet med at drive en platform, der skal distribuere bøgerne digitalt - og at der allerede findes rammeaftaler mellem forfattere og forlag om, at digitale bøger også kan benyttes i en slags abonnementstjeneste. Hvordan prisstruktur og forretningsmodel konkret skal se ud, ligger dog ikke klart.

”Vi skal selvfølgelig tænke os virkelig godt om, for det kunne jo tænkes, at en løsning, som ser fantastisk ud her i 2012, vil være meget dårlig for forfattere og forlag om fem år,” siger Cliff Hansen, der pointerer, at bogbranchen skal undgå at gentage musikbranchens fejltrin, hvor omsætningen blev mere end halveret, da streaming på nettet slog igennem.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu