DRRB-direktør forlader posten

Brancheforeningen DRRB udskifter direktøren for at skabe en mere målrettet indsats for branchevækst og sikre medlemmerne mere politisk indflydelse.

Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB) skal have ny direktør. Den mangeårige direktør, Bjørn Karsholt, forlader posten.

Afskedigelsen af Bjørn Karsholt er usædvanlig i en forening, der kun har haft to direktør i de sidste 15-20 år.

"Vi takker Bjørn for hans store indsats med at varetage foreningens drift i en lang årrække," siger Mona Juul. Den afgående direktør bliver på posten, til en afløser er fundet.

Slagplanen i DRRB er nu at arbejde mere målrettet for at skabe vækst i branchen og sikre medlemmerne mere politisk indflydelse og bedre udviklings- og vækstbetingelser. En ny strategi skal sikre, at foreningen bliver en stærkere og mere proaktiv aktør i et marked og samfund, der er stærkt præget af nye politiske dagsordener.

"Disse forhold betyder, at branchen mere end nogensinde har behov for at stå sammen - på tværs af reklame, PR, design, medier og annoncører –  alle der har en interesse i kommerciel ytringsfri-hed. Politisk, økonomisk og udviklingsmæssigt har vi behov for et stærkere sammenhold. Vi skal være branchens forening og ikke bare endnu en brancheforening," siger Mona Juul, formand for DRRB og adm. dir. for reklamebureauet envision a/s.

-PFL
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu