Digital bladkiosk har succes

Den US-baserede, digitale bladkiosk Zinio har mere end tredoblet salget af magasintitler til Ipad og Iphone i det forløbne år.

I løbet af det sidste lille års tid er antallet af magasiner som Harpers Bazar, Esquire og Rolling Stone, der bliver langet over disken Zinios digitale bladkiosk i USA steget 350 procent. Det skriver cnn.com.

I modsætning til i Apples App Store giver Zinio med sin 'Zinio Reader' læserne mulighed for at købe magasintitler til Ipad og Iphone i abonnemet - så læserne ikke skal ind og trykke køb hver gang et nyt nummer er på gaden - og i modsætning til Apple holder Zinio ikke eksklusivt på de værdifulde data om læsere og abonnenter, de får i hus.

At Apple hidtil har set igennem fingre med Zinios forretningsmodel kan ifølge CNN skyldes, at Apple tidligere har arbejdet sammen med Zinio. Spørgsmålet er imidlertig om Apples velvilje fortsætter - men salgsmæssigt ser Zinios model altså ud til at være langt mere profitabel for magasinudgivere end den, Apples App Store tilbyder, hvor salget af flere magasin-apps er droppet.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu