Avispris.dk's koncept møder kritik

Bladkiosken.dk der har accepteret affiliate-aftaler med avispris.dk, fjerner nu links til Jyllands-Posten og Ekstra Bladet, som ikke ønsker at være en del af konceptet.
Tine Brødegaard Hansen

Bladkiosken.dk har via et affliate-netværk accepteret en partneraftale med Oskar Herrik Nielsen, der gav ham adgang til at vise Bladkioskens banner samt at linke videre til Bladkioskens tilbud. Men Bladkioskens ejer Andreas Dirksen har nu fjernet de links på avispris.dk, der fører til tilbuddene på Jyllands-Posten og Ekstra Bladet.

"Han (Oskar Herrik Nielsen, red.) skilter med nogle forkerte rabatter på avisabonnementerne, og han har skrevet nogle tekster om aviserne, som vi på Bladkiosken heller ikke kan stå inde for. Vi er en webshop, der beskriver medierne helt neutralt, derfor er vi heller ikke interesseret i hans ideer om at lave et community med anmeldelser af aviserne," siger Andreas Dirksen.

Af dagens artikel om avispris.dk fremstår det som om Oskar Herrik har lavet aftaler med blandt andre Jyllands-Posten og Ekstra Bladet, men det afviser begge avisernes bladsalgsdirektører.

Oskar Herrik Nielsen præciserer, at aftalerne drejer sig om affiliate-aftaler via annoncebureauer og ikke direkte aftaler med medierne. Ifølge ham er hele ideen med avispris.dk at skrive redaktionel omtale af aviserne frem for de neutrale tekster, så det ærgrer ham, at aviserne ikke er interesseret i det koncept. Men han tager beslutningen til efterretning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu