De Lokale Ugeaviser satser på storannoncører

De Lokale Ugeaviser (DLU) tilmelder sig Mediatrade for at bygge bro til mediebureauer og storannoncører.

De Lokale Ugeaviser (DLU) tilslutter sig handelssystemet Mediatrade, der bl.a. bygger bro til mediabureauernes økonomisystem, så fakturering af annoncer sker automatisk.

Baggrunden er den positive annonceudvikling for landets ugeaviser - hvoraf 214 har DLU som den centrale salgsvirksomhed - og en stadigt stigende interesse fra de større landsdækkende annoncører, skriver DLU i en pressemeddelelse.

"Vi oplever tilgang af annoncører og mærker stigende interesse fra nye typer af annoncører, der er blevet opmærksom på hvor stærkt annoncering virker på forbrugeren, når den optræder i et medie, der læses i hjemmet tæt på de fysiske butikker. Med opkoblingen på Mediatrade ønsker vi at gøre det nemt for annoncører, der handler gennem mediabureauer, at få lokal annoncering med på mediaplanen og udnytte de stærke og veldokumenterede karakteristika, der gælder for lokal annoncering," siger direktør Lars Winther, DLU, (foto) i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu