Murdoch: Betalingsmur bli'r en succes

"Det bliver en succes. Abonnentstilslutningen er stærk. Det er begyndelsen på en ny forretningsmodel for internettet, vi er vidner til."

"Det bliver en succes. Abonnentstilslutningen er stærk. Det er begyndelsen på en ny forretningsmodel for internettet, vi er vidner til."

Således News Corp.-topfiguren, Rupert Murdoch, der på et debatmøde i hjemlandet Australien i denne uge gav det første hint om, hvordan læserne har taget imod indførelsen af betalingsmur på nettet i sidste måned for The Times og The Sunday Times. Det skriver The Australian.

"Som I ved, er vi i gang med at indføre en betalingsstrategi på tværs af vores websites. The Wall Street Journal er allerede det største af sin slags i verden med 1,1 mio. betalende abonnenter online. The Times of London og The Sunday Times begyndte i sidste måned at opkræve for adgang til deres hjemmesider. ... Argumentet "information wants to be free" fremføres kun af dem, der ønsker, den skal være gratis," sagde Rubert Murdoch, der i begyndelsen af ugen også tilkendegav sin store begejstring for iPad, som han mener bliver den afgørende gamechanger for medieverdenen, "der den perfekte platform for vores indhold".

Ifølge Murdoch har titusinder af læsere allerede har donwloaded iPad-applikationer News Corp. til koncernens udgivelser som The Times, The Australian og The Wall Street Journal.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu