TV 2 Charlie trak 353.000 seere til lystspil

Lystspil fra 70'erne hører nu til kernestoffet på den modne TV 2 Charlie, og seerne kvitterer med rekordhøje tal.
Per Fanefjord Laursen

Påskens seertal er traditionen tro ikke er specielt høje. Fridagene bruges til andet end tv-sening, men for TV 2s meget modne brand 'Charlie' var påsken en ren succes.

De seere, der valgte tv-sofaen, var flinke ved TV 2 Charlie, der i uge 13 endte som Danmarks fjerdestørste tv-kanal – kun overgået af TV 2, DR1 og TV3. Charlie tiltrak i sidste uge 4,2 procent af tv-seningen – mere end TV3+ (4,1 procent) og mere end DR2 (4,0 procent).

Det er TV 2 Charlies tredjebedste uge nogensinde målt på share; kun overgået af to uger i sommeren 2009, hvor konkurrencen var mindre skarp. Charlie havde da succes med 'Frost'-krimier og nye afsnit af den serien 'Lov og uorden'.

Charlies kernemålgruppe er seere på over 50 år, og blandt dem var kanalens seerandel i sidste uge på 6,9 procent. I sin 'egen' målgruppe var kanalen den tredjestørste i Danmark efter TV 2 og DR1.

70'er klassiker gav gevinst
De pæne shareniveauer kom blandt andet i hus på ryggen af en klar seerrekord til et enkelt program – 353.000 seere var der til den danske film 'Piger i trøjen 2' med bl.a. Dirch Passer.

Den hidtidige seerrekord på 244.000 var også en dansk film - 'Piger til søs' i februar 2009. Netop 'Piger til søs' blev genudsendt på TV 2 Charlie denne påske, hvor den blev set af 274.000.

TV 2 Charlies to mest sete programmer nogensinde, siden premieren 1. oktober 2004, er således opnået i påsken 2010.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu