Gaffa går ind i Sverige

Danmarks største musikmedie Gaffa lancerer en hjemmeside i Sverige og håber på at overføre dansk succes til nabolandet.
MediaWatch

Målet med den svenske lancering er, at Gaffa.se hurtigt bliver det naturlige valg, når man ønsker at læse musiknyheder, anmeldelser eller se videoer med og om musik på nettet.

Det er i første fase den redaktionelle del af Gaffas internetaktiviteter, som introduceres, mens der inden for de næste par måneder vil blive suppleret med koncert-søgemaskinen GAFFA Live og en internetshop.

”Lige nu er der en åbning i markedet, og Gaffa A ser ud til at være udviklingsmæssigt langt fremme i forhold til de øvrige svenske musikmedier. Det momentum har vi tænkt os at udnytte.” siger direktør Robert Borges

Gaffa.se bliver ikke en svensk version af den danske storesøster, men har et stærkt lokalt fokus. Den 31. marts udgives det første trykte magasin over hele Sverige.

Gaffas svenske kontor er placeret i Göteborg, som er velkendt som Sveriges musikalske hovedstad.

Gaffa.dk er med 120.000 unikke brugere det mest benyttede musiksite i Danmark, og forventningen er, at den svenske pendant på sigt kan vokse sig endnu større.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu