Jim Receveur satser alt på nyt udbud

Radio 100FM's direktør, Jim Receveur, håber på at få 100,0-frekvensen tilbage om få måneder og er trods et betydeligt lyttertab tilfreds med udviklingen.
Per Fanefjord Laursen

Radio 100FM har tabt omkring 30 procent af sin ugentlige nettodækning, efter radioen i november stoppede med at sende på den kraftige FM-frekvens 100,0, der dækker Sjælland.

Men markedet skal ikke forvente, at radioen iværksætter stor markedsføring og andre aktiviteter for at vinde de ca. 400.000 tabte lyttere tilbage.

Direktør Jim Receveur vil de næste måneder satse på sin nye mindre 'storbyradio', der har 890.000 ugentlige lyttere og klarer sig pænt i København og Århus, og så vil han se tiden an.

"Så vidt jeg er orienteret, er bekendtgørelsen om et nyt udbud af FM6-koncessionen lige på trapperne, og den planlagte skønhedskonkurrence vil kunne gennemføres hurtigt i foråret - måske inden 1. maj. Det venter vi på. Og vi håber på at vinde, så vi kan relancere begge radioer," siger en tilfreds Jim Receveur.

Tillykke til konkurrenten
Han har endda overskud til at erkende tabet af førstepladsen.

"Tillykke til NovaFM, der er nu Danmarks største kommercielle radio, der især gør det godt, hvor vi ikke sender. Det vigtigste for mig er dog, at vi fastholder en stærk position i Storkøbenhavn, hvor vi stadig er den mest aflyttede kommercielle radio," siger han.

Han luner sig samtidig ved, at salgsorganisationen Det Danske Radiobureau (DDR), som Radio100FM er del af, mere eller mindre bevarer sin styrke og føreposition med en lyttershare på 21 procent (blandt alle radioer, 19-50 år).

Jim Receveur forventer, at Radio100FM vil hente 40 procent af sine indtægter fra engagementet i DDR, mens 60 procent kommer fra radioens egen salgsafdeling, der er delvist reetableret efter den store fyringsrunde i november.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu