Jyskebank.tv holder på seerne

Jyskebank.tv holder kunderne til - men er ingen konkurrent til Børsen, Jyllands-Posten og Berlingske Tidendes erhversdækning, viser ny analyse.

Et år efter lanceringen kunne jyskebank.tv, der dagligt producerer indslag om finansmarkeder og privatøkonomi, i september notere 119.000 voksne danske seere på deres egen tv-stations hjemmeside - langt de fleste sendt videre fra Jyske Banks netbank.

Tv-stationen har altså seertække, men kun i forhold til egne bankkunder, og jyskebank.tv er dermed ikke blevet den trussel mod de traditionelle mediers erhvervsdækning, som Jyske Bank ellers spåede, at tv-stationen ville blive

Det er blandt hovedresultaterne på en analyse af virksomheders brug af web-tv fra rådgiver og tidlgiere direktør for FDIM, Jon Lund, i rapporten 'Corporate TV as new market communication strategy'.

"Du kan lære tre ting af Jyske Bank: For det første at dine kunder vil rent faktisk gerne høre hvad du har at sige, hvis du fortæller dem noget du ved noget om, og som giver dem værdi. For det andet at det er fantastisk svært at bryde ind i folks medie-fødekæde: det er meget svært at få potentielle kunder til at tune ind på dine egen nye TV-station, hvis de ikke kender dig i forvejen. Og for det tredje, at det virker at sætte sine kunder fri i stedet for at binde dem," siger Jon Lund i en kommentar til analysen.

Jyske Bank lancerede jyskebank.tv 1. oktober 2008. I september 2009 brugte 119.000 voksne danskere i snit 4,5 minutter på jyskebank.tv. Seertallet har ligget stabilt, siden stationens launch med omkring 100.000 månedlige seere - ifølge analysen - et forhold, der skyldes at op til 90-95 % af publikum kommer fra Jyske Banks netbank, der er tæt integreret med tv-stationen.

- LR
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu