TV 2's bannersalg stiger med 40 procent
Tv2.dk har efter et utilfredsstillende 2008 en vækst på 40 procent i bannersalget for 2009. Det skal ses i sammenhæng med, at markedets samlede omsætning på bannerreklamer kun har været på seks procent i første halvår af 2009, ifølge FDIM, Foreningen af Danske Interaktive Medier.
Væksten skyldes blandt andet en udskiftning i medarbejderstaben, der har hævet online-salgserfaringen fra et år til fem år fra 2008 til 2009, oplyser Jan Vetlov, salgschef TV 2 Net. Ændringerne blev sat i værk ovenpå et skuffende 2008-resultat for afdelingen.
I flere år lå omsætningen for TV 2's digitale aktiviteter på omkring 25 millioner kroner årligt, hvilket vakte kritik fra daværende adm. direktør Per Mikael Jensen. Nu udgør bannerindtægterne cirka fem procent af TV 2's samlede indtægter, siger Flemming Rasmussen, koncerndirektør for salg og marketing til Børsen. Det svarer til cirka 100 millioner kroner.
TV 2 Net er blandt andet ansvarlig for strategi og drift af TV 2's forskellige sites, indhold på mobilen og Sputnik. tv2.dk har cirka 1,5 millioner brugere månedligt.
- TBH