Faktas dagbladsannoncer årets bedste

I en ren onlineevent uddelte Jyllands-Posten torsdag sine Aurorapriser for årets bedste dagbladsannoncer – Fakta løb med hovedprisen.
Zandra Damsgaard

De vil så gerne have kunderne til at blive lidt længere i Fakta. Nu kan supermarkedskæden og dens reklamebureau Uncle om ikke andet smykke sig med Auroraprisen 2008, som Morgenavisen Jyllands-Posten torsdag uddelte for årets bedste dagbladsannonce.

Det skete for første gang ved en ren onlineevent, hvor projektørlys og røde løbere var skiftet ud med internet og direkte transmission fra de nominerede bureauer.

Fakta og Uncle vandt desuden en pris i kategorien ’Kortvarige forbrugsgoder’.

Samme bureau bag tre priser
Propaganda McCann blev den store vinder blandt bureauerne og løb både med publikumsprisen i samarbejde med Deloitte og prisen for bedste stillingsannonce for rederiet Torm, ligesom bureauet med Danmarks Indsamling høstede anerkendelse i kategorien for ikke-kommercielle annoncer.

HiFi Klubben og bureauet AarhusKontoret vandt kategorien ’Langvarige forbrugsgoder’, Gyldendals Røde Ordbøger og Mantra blev præmieret i ’Business to business’, og Bianco Footwear havde ifølge juryen skabt årets bedste magasinannonce sammen med &Co.

Prisen ’Aurora Youngsters’ for unge under 29 år gik til Ditte Grandjean, der studerer Kreativ Kommunikation ved Danmarks Mediehøjskole.

Auroraprisen er Danmarks ældste prisuddeling for kreativ markedsføring og blev i år uddelt for 38. gang, denne gang altså udelukkende via internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu