Web-tv er slået igennem hos brugerne

Web-tv trækker brugere til online medierne. Det er især satsningen på egenproduceret indhold, der tiltrækker mange nye brugere.
MediaWatch
Web-tv trækker brugere til online medierne. Det er især satsningen på egenproduceret indhold, der tiltrækker mange nye brugere.

"Flere af vores kunder oplever mere end en fordobling i brugen af deres web-tv sammenlignet med samme periode sidste år, og væksten fortsætter med vækstrater på mellem 15 og 35 procent i kvartalet", siger Frank Thorup, der er adm. direktør for Xstream Media Solutions, der leverer software til styring og afvikling af streamet web-tv hos online medier - bl.a. ekstrabladet.dk, berlingske.dk, jyllandsposten.dk, politiken.dk.

"Det er især satsningen på opbygningen af redaktionelle tv-afdelinger hos mange af de danske online medier, som for alvor har givet web-tv mediet et gennembrud. Det er en rigtig spændende udvikling, for vi oplever også, at antallet af videovisninger pr. bruger-session er steget kraftigt, efter at online medierne er begyndt at satse på egenproduktioner", siger Frank Thorup.

"Web-tv er slået igennem hos brugerne, og mediet har en stor andel i den kraftige vækst i trafikken, som mange af de danske online medier oplever. Der er ingen tvivl om, at online mediernes evne til at udvikle web-tv mediets indholds- og forretningsmuligheder vil være afgørende for deres markedsposition i de kommende år", siger Frank Thorup.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu