Danske online-kataloger tiltrækker amerikansk investor

Online bladreeffekt udviklet af danske Zmags skal nu udbredes i USA.
MediaWatch
Online bladreeffekt udviklet af danske Zmags skal nu udbredes i USA.

Det amerikanske venture kapital selskab OpenView Venture Partners investerer nu 20 millioner kr. i Zmags. Samtidig flytter Zmags hovedkontoret fra København til Boston i USA for at fokusere indsatsen mod det største marked for online publicering.

"Zmags vil digitalisere amerikanske postordrekataloger, og vi er godt på vej. Vi har på to år skabt en sund forretning med over 1200 kunder herhjemme. Vi er nået hertil gennem et superaggressivt salgsfokus, og vores ambitionsniveau passer amerikanerne godt. OpenView Venture Partners belønner nu indsatsen med en kapitalindsprøjtning. De penge skal vi bruge til at få alle amerikanere til at bladre i kataloger på nettet", udtaler Jens Karstoft, adm. dir. for Zmags.

USA har en langt større tradition for postordrekataloger, end vi kender herhjemme. Kataloger har i over 100 år været en central kilde til inspiration til nye indkøb, som forbrugerne kunne bestille og få tilsendt med posten. Med internettets udbredelse foregår mange indkøb i dag online, men katalogerne bliver stadig trykt, og denne del vil Zmags nu digitalisere.

"Vi ser et meget stort potentiale for Zmags løsninger i USA. Zmags har allerede bevist deres forretningsmodel og opnået en førende position indenfor online kataloger i Europa, og vi ser frem til at hjælpe selskabet til en førende position på det amerikanske marked. Vi tilfører såvel kapital som en væsentlig erfaringsbase med at skabe succesfulde IT-selskaber i USA", udtaler Scott Maxwell, Managing Partner for OpenView.

Zmags har i forvejen fodfæste på det amerikanske marked, idet den ambitiøse danske it-virksomhed sidste år stiftede salgskontor i Ottawa, Canada.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu