Reality tv havnet i soft-porn niche

Hæmmingsløst reality tv tiltrækker seere, men den store mediebevågenhed er passé. Internettet kan levere varen.
MediaWatch

Stadig mere hæmmingsløst reality tv tiltrækker stadig gode seertal, men den store mediebevågenhed er passé. Internettet kan levere en mere spændende vare.

Det er erfaringerne efter den seneste omgang Paradise Hotel på TV3.

Da reality-tv for omkring ti år siden landede i Danmark, var mange forargede over genren – men selvom udtrykket i dag er rykket markant, så er det ikke længere nok til at provokere danskerne.

Paradise Hotel slutter i denne uge sæsonen med et gennemsnitligt højt seetal, der er noget af det bedste TV3 kan præstere. Og seerne vil stadig gerne følge 'de helt almindelige' danskers liv i de nærgående serier.

Medieforsker ved Københavns Universitet, Anne Jerslev, siger i Berlingske Tidende, at den lumre reality-underholdning har fundet sin egen softcore-porno-niche.

Hun mener, at 'Paradise Hotel' kan blive sendt uden at fremprovokere megen offentlig debat, fordi danskerne i dag har vænnet sig til pornoficering i for eksempel musikvideoer, på film og på internettet.

Hos TV3 afviser man dog, at der er tale om porno. "Man ser ikke, de har sex. Det er ikke porno," siger TV3's programchef, Morten Mogensen til avisen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu