Stort samarbejde mellem annoncegiganter

Google og Yahoo vil i en 14-dages prøveperiode slå deres annoncemarkeder sammen til én stor markedsplads.
MediaWatch
Google og Yahoo vil i en 14-dages prøveperiode slå deres annoncemarkeder sammen til én stor markedsplads. De to internetgiganter er traditionelt bitre konkurrenter, men efter Microsoft har fremsat et fjendtligt overtagelsesforsøg på Yahoo, har selskabet blødt mere op over for Google. Analytikere siger da også, at initiativet ligner drilleri rettet mod Microsoft, der kan være med til at presse prisen på Yahoo op. Det skriver BBC. Og Microsoft tager heller ikke drilleriet med overbærenhed. I en udtalelse siger Brad Smith fra selskabet, at samarbejdet mellem søgegiganterne ikke er i kundernes interesse, da konkurrencen på området så slækkes. Tilsammen har Google og Yahoo en meget dominerende position på annoncemarkedet – især i USA. De to virksomheder understreger, at forsøget ikke skal ses som et sikkert tegn på et fremtidigt tæt samarbejde mellem de to virksomheder. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu