Ladbrokes har TV 2 i kikkerten

Bettingfirmaet forventer at øge sit marketingbudget hvis Danske Spils monopol brydes.
Thomas Bech Hansen
Bettingfirmaet forventer at øge sit marketingbudget hvis Danske Spils monopol brydes.

EU mener, at Danske Spils monopol på at udbyde og reklamere for spil som lotto, skrab og oddset forhindrer den fri konkurrence. Det har den danske regering og spillemyndighederne indtil for nylig været uenige i.

Den engelske spiludbyder Ladbrokes ser frem til et monopolbrud, selvom den store revolution nok udebliver.

"Der bliver ikke ændret så meget for os, fordi stort set alle dagblade tager vores annoncer i forvejen. Det vi kan gøre er så at rykke ud på nogle flere platforme, og her er TV 2 selvsagt meget interessant for os", siger Ladbrokes danske chef Richardt Funch til MediaWatch.

Ladbrokes håber i det hele taget at et monopolbrud kan give flere penge til marketing, herunder annoncering. Nøglen til dette ligger i en øget synlighed i gadebilledet.
"Det er meget vigtigt for os. Måske kan vi lave samarbejdsaftaler med supermarkederne, hvem ved? Under alle omstændigheder vil det give os nogle bedre indtjeningsmuligheder, som samtidig giver os et større marketingbudget", siger Richardt Funch.

Han har i øvrigt ingen betænkeligheder ved at overtage de samfundsmæssige forpligtelser, en position som ligeværdig spiller på markedet vil føre med sig:

"Ladbrokes har eksisteret i England i mange år, og har der længe haft samfundsmæssige forpligtelser. Vi har også lige fået licens i Italien, hvor vi også er underlagt statslige krav. Så vi er helt klar til det, og følger naturligvis de krav, som staten stiller".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu