Opmuntring til TV 2 Radio

TV 2 Radio nyder en smule medvind i sin nøglemålgruppe efter relanceringen i september, viser nyeste tal.
MediaWatch

TV 2 Radio nyder en smule medvind i sin nøglemålgruppe efter relanceringen i september, viser nyeste tal.

TV2 Radios share i sin definerede målgruppe, 15-50 år, er steget til 7,2 procent i september, viser nyeste Gallup-målinger, der offentliggøres i dag. De seneste tre måneder har radioen vippet på omkring fem procent.

Radioens oprindelige målsætning, som nu er opgivet, var at nå 15 procent i fjerde kvartal.

Til sammenligning leverer Radio100 en share på 11,9 i målgruppen, og SBS Radio tiltrækker samlet 6,3. P3 kan mobilisere 31,8 procent.

Ikke desto mindre er der tale om en opmuntring for TV 2s overraskende svære radioprojekt, og den relancering der blev skudt i luften i september; for radioen forbedrer sin performance blandt de lyttere, annoncørerne efterspøger. September-tallene afslører dog også, at radioen kun marginalt flytter sig blandt alle lyttere.

Det vil være risikabelt at udråbe det til et gennembrud, for erfaringen viser, at månedstallene kan bevæge sig meget op og ned.

TV 2 Radio er også et stykke fra den nøgleposition, man håbede på, målt på kommerciel share.

Den stiger fire procentpoint til 16,7 i september. Planen var dog en markedslederposition med 35 procent.

Den plads er Talpa Radio tættere på, idet Radio100 og søsterkanalen Radio100 Soft samlet kan levere en kommerciel share på 30,5 procent.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu