TV 2s online offensiv holder ambitionsniveau
Intet nyt om TV 2s online offensiv, men TV 2 bekræfter, at online investeringer over tid er koncernens tredjevigtigste prioritering. Ifølge MediaWatchs oplysninger har TV 2s besparelser i foråret, som følge af det svigtende tv-reklamemarked, også ramt TV 2 Interaktiv. Det skulle angiveligt have sat fremdriften på online ned i gear og ambitionsniveauet et trin ned. Men det afviser konstitueret direktør Anders Kronborg. Per Mikael Jensens planer og målsætning holder i al væsentlighed. Tv2.dk skal være det mest brugte site og bidrage langt mere til koncernens indtjeningen. Ifølge MediaWatch oplysninger venter TV 2 en tredobling af online-indtjeningen i år, dog fra et beskedent niveau i 2006. Anders Kronborg oplyser, at TV 2 Interaktiv og TV 2 Radio var friholdt af forårets besparelse på 100 millioner. Den nye direktør på online-området, Gregers Wedells-Wedellsborg, arbejder lige nu med en ny strategi, men der er endnu ikke fastsat mål for den. "De bliver passende ambitiøse. Der kommer til at ske en del på nettet i den kommende tid," lover Kronborg. Direktøren oplyser, at online tegner til at bidrage som forventet til TV 2s indtægter. TV 2 afholdte et bestyrelsesseminar om strategien for 2007-2010 i sidste uge. Her blev hovedprioriteringerne for TV 2 besluttet. TV 2s prioriteringer er at fastholde hovedkanalens position, lancerer 1-2 nye kanaler om året og investerer betydeligt i netaktiviteter. Den rækkefølge er ikke udtryk for, at der ikke kommer til at ske andet – men andre aktiviteter skal i al væsentlighed understøtte de tre prioriteringer, siger TV 2s konstituerede direktør.