TV 2 på vej med stor satsning på nettet

MediaWatch

Om få dage ventes TV 2 at lancere en storstilet internet-satsning og flere nye betalingskanaler som svar på de faldende tv-reklameindtægter. Baggrunden for TV 2's satsning er bl.a., at der er flere TV-kanaler om at dele reklameindtægter, forventninger om yderligere fald i tv-reklameforbruget og en markant vækst i indtægterne på nettet, skriver Business.dk. I april sagde TV 2's fungerende adm. direktør Anders Kronborg til Børsen, at TV 2 ikke er tilstrækkelig markedsledende, men skal have en million unikke brugere flere om måneden, så man kommer op på to millioner. "Samlet er der fire-fem ting, som hjælper med at skabe trafik på nettet. Så det gode er, at vi ikke er afhængige af en bestemt ting. Men vi har brug for at udvikle nyt, som kan tiltrække en million flere brugere. Vi tror nemlig på, at det har meget stor værdi for TV 2-koncernen, hvis vi bliver markedsleder," blev han citeret for at sige. Gregers Wedell-Wedelsborg, der blev ansat som direktør for TV 2 Interaktiv for at sætte fart i TV2's netsatsninger, ønsker ikke på nuværende tidspunkt at kommentere planerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu