MTV i aggressivt børnefremstød

MediaWatch

MTV's Nickelodeon er en af verdens største børnekanaler, men i Danmark er markedsandelen stort set ikke eksisterende. Det skal der nu laves om på. En aggressiv vækstplan skal gøre kanalen til den tredje mest sete børnekanal herhjemme. Det er succes i Sverige, der har givet MTV troen på, at det kan lade sig gøre at overhale Jetix - tidligere Fox Kids. En større millionkampagne skal skaffe Nickelodeon en markedsandel på fire pct. "Nickelodeon er verdens største børnekanal, men herhjemme har kanalen levet et mere anonymt liv. Det vil vi lave om på nu og dermed styre vores portefølje, der dækker alle målgrupper fra to til 50 år," siger landechef for MTV Networks i Danmark, Casper Bengtson, til Børsen. Disney Channel og Cartoon Network har sat sig solidt på pladserne som de to mest sete børnekanaler i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu