Danskerne ser mindre fjernsyn

MediaWatch

Danskerne vælger i stigende grad at slukke for fjernsynet. Værst er det gået ud over Danmarks Radio. Nye tal fra TNS Gallup TV Meter viser, at tv-forbruget for seere mellem 17 og 50 år faldt med fem procent i de første seks måneder af 2007 - sammenlignet med de første seks måneder af 2006. De største tabere i krigen om tv-seerne er ifølge Jyllands-Posten DR og SBS, der blandt andet står bag Kanal 4 og Kanal 5, mens Danmarks to største kommercielle tv-stationer, TV 2 og TV3, fik flere seere i løbet af det første halvår. Og hos TV3 og TV 3+ har man haft det bedste forår siden 2002. "Det skyldes flere ting. En årsag er formentlig, at vi har kørt med en stram planlægning med faste sendetidspunkter for film og serier. Det holder seerne fast, og samtidig har vi haft succes med egenproduktion af underholdningsprogrammer," siger TV3-direktør Jesper Grønholdt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu