Kravet til TV 2 Radio er break-even i 2009

MediaWatch

TV 2 Radio har 2½ år fra nu til at vise, at projektet giver mening, ellers trækker koncernen stikket ud. Kravet er først flere lyttere fra august. Økonomidirektør Anders Kronborg melder åbent og ærligt ud om koncernens radioprojekt. Han erkender, at det ikke går godt. Man har åbenlyst problemer med lyttertallene, og det er ikke godt nok. Radioen er en lille del af TV 2s samlede forretning, så det er ikke en katastrofe for TV 2 som helhed, hvis radioens økonomi svigter, men planen er absolut, at den skal bidrage til forretningen TV 2. TV 2 radio skal være selvbærende, ellers lukker den, forklarer Kronborg. TV 2 Radio koster 110-120 millioner årligt at drive. "Vi har selv givet den 3-4 år. Så i 2009 skal den ikke gerne give underskud længere. Skal det lykkes, kræver det en markedsandel på 15-20 procent," siger han til Politiken. Den udmelding vakte mistanke i branchen om, at TV 2 har sat radioprojektet i kortere snor. MediaWatch og andre har før lanceringen beskrevet, at TV 2 skulle nå et break-even efter fem år. Men det er ikke tilfældet, forklarer Anders Kronborg til MediaWatch: "Radioprojektet skal være i et akkumuleret 0 efter fem år – i 2011 – og for at nå det, skal det gå i break-even tre år i 2009." TV 2 Radio gør et nyt forsøg med at relancere radioen i august. Så skal lytterne til gengæld også komme ret hurtigt, advarer Anders Kronborg.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu