Morgendistribution: Overskud om to år

MediaWatch

Nyhedsavisens distributionsselskab, Morgendistribution Danmark, forventer overskud inden for to år. Det er især reklamedistribution sammen med Nyhedsavisen, der skal give penge i kassen, siger bestyrelsesformand Svenn Dam til Børsen. Han mener, at distributionsselskabet sidder med en lukrativ forretningsmodel mellem hænderne, og ser det som en stor fordel, at nyhedsbureauet er født med Nyhedsavisen som en stor kunde. Selskabet er blevet kritiseret for, at de har satset på i første omgang at få distributionsnettet i centrum af de største byer klart først, mens introduktionen i de attraktive annoncemarkeder i for eksempel Nordsjælland er blevet udskudt. "Det har hele tiden været vores målsætning, og det er det fortsat," siger han til avisen. Det koster omkring en krone pr. omdelt reklame at få disktubueret via Morgendistribution Danmark. Det er mere end hos konkurrenterne - men så kan kunderne også selv vælge på hvilken hverdag, reklamerne skal runddeles.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu