Pænt TV 2 resultat trods store investeringer

MediaWatch

TV2s 2006-regnskab viser et resultat før skat på 141,7 millioner kr. I 2005 udgjorde resultatet 116,4 millioner kr. Dermed er fremgangen fra 2005 til 2006 på 21,7 procent eller 25,3 millioner kr. Årets resultat opfylder forventningerne på 140-150 millioner kr, oplyser TV 2. Resultatfremgangen er primært fremkommet ved vækst i reklameindtægterne på 161 mio. kr. til 1.586 mio. kr. (+ 11 procent) samt i kabelindtægterne på 58,3 millioner kr. (+ 30 procent). Nettoomsætningen er gået frem med 15,1 procent til 1.918 millioner kr, mens omkostningerne er steget med 17,1 procent til 1.752 millioner kr. Stigningen i omkostninger skyldes først og fremmest investeringer i nye aktiviteter, ikke mindst de tungeste poster - TV 2 News og TV 2 Radio. Forventningerne til 2007 er, at reklameindtægterne stiger til cirka 1,9 mia. kr., og samtidig forventes kabelindtægterne at vokse efter lanceringen af TV 2 News. Resultatet før skat i 2007 ventes at blive i niveauet 170-180 millioner kr. TV 2 News, TV 2 Radio, TV 2|New Bizz Areas - forlag, events, printmagasiner mv. - og andre nye aktiviteter vil samtidig betyde et øget omkostningsniveau i 2007. TV 2 noterer med tilfredshed, at TV 2-familien i alt tegner sig for 40 procent af tv-seningen i 2006, mod 39,9 procent i 2005. Tv-seningen på hovedkanalen faldt dog fra 35,8 procent i 2005 til 34,1 procent sidste år. Målt på kommerciel share fastholdt TV 2-kanalerne en seerandel blandt de 21-50-årige på 62,2 procent – hvilet er uændret i forhold til 2005.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu