Ny plan for FM-båndet klar til nytår

MediaWatch

Om få uger er mediemarkedet klogere på, hvilke forretningsmuligheder der tegner sig efter en replanlægning af FM-båndet. Det hollandske selskab Broadcast Partners vil omkring nytår fremlægge en plan for, hvor mange nye FM-kanaler, der kan udbydes, hvis politikerne siger ja. Processen følger således planen, bekræfter kontorchef Lars Banke, Kulturministeriet, overfor MediaWatch. Politikerne har bedt om at få regnet to scenarier igennem for at skaffe sig et konkret beslutningsgrundlag, før det endelig besluttes at gennemføre en omlægning af FM ressourcerne. Politikernes ønske, som blev bekræftet i det nyeste medieforlig, er primært at skaffe flere landsdækkende radioer i Danmark til kommerciel brug. Den væsentligste forskel på de to scenarier er, at det ene inddrager DRs frekvenser – det andet gør ikke.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu