Efterlysning: Erfaringer med gratisaviser

MediaWatch

Forbrugerrådet efterlyser nu danskernes erfaringer med at til- og afmelde sig de nye gratisaviser. Rådet vil gerne have danskernes oplevelser, om end de er positive eller negative, med gratisaviserne. Baggrunden er, at politikerne på Christiansborg forleden besluttede at give gratisaviserne 40 dage, eller til 1. januar til at få styr på til- og afmeldingen af aviserne. Politikerne mener ikke, det kan være meningen, at danskere, der ikke ønsker de nye gratisaviser, skal belastes med dem. Gratisaviserne skal respektere de nye nej-tak klistermærker, ellers vil der komme et lovindgreb. Men nu får de chancen til at bevise, at de selv kan løse problemerne og respektere folks ønsker, sagde Dansk Folkepartis medieordfører Louise Frevert til MediaWatch i tirsdags. For at holde øje med udviklingen har Forbrugerrådet derfor taget initiativ til at samle erfaringer ind de kommende 40 dage. Rådet opfordrer derfor danskerne til at skrive ind og fortælle om deres oplevelser, når de til- eller framelder sig aviserne. Det kan ske på adressen: gratisaviser@fbr.dk. Indtil videre har 24timer, Dato og den nordjyske Centrum lavet en ordning med til- og frameldelse, men den islandske Nyhedsavisen står uden for det samarbejde.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu