Tv-indslag centrale på Borsen.dk

MediaWatch

Børsen og TV 2 News har indgået en samarbejdsaftale om erhvervsstoffet. Borsen.dk skal nu sende nyhedsudsendelser og direkte tv. Når Børsen om to uger lancerer en ny online-profil, bliver det med netbaserede tv-nyheder og direkte transmission fra store erhvervsbegivenheder. Med den nye satsning stiger antallet af fuldtidsansatte, der beskæftiger sig med onlinestoffet fra ni til 26 i forhold til årets begyndelse. En ny toårig aftale med TV 2 omfatter, at Børsens nye onlinesite hver time sender TV 2 News' to finansudsendelser. Samtidig får Børsen mulighed for at sende direkte fra store begivenheder for avisens målgruppe. Børsens chefredaktør Leif Beck Fallesen siger, at det nye ikke er levende billeder på nettet. Det har både avisen og dens konkurrenter længe haft uden den store succes, fordi der blot er tale om billeder til de skrevne online-historier. Men nu kan Børsen tilbyde en decideret net-tv-dækning, som ikke er set før, siger han. Det er primært Børsens online-journalister, der kommer til at stå for avisens egne tv-nyheder i Børsens tv-studie. Både direkte og båndede indslag, oplyser Børsen. Konkurrenterne på Jyllands-Postens erhvervssite epn.dk og Berlingske Tidendes business.dk får dermed kamp til stregen, lover Fallesen. Det er et marked i voldsom vækst, siger han. Og derfor er konkurrencen selvfølgelig hård. Internettet har haft vækstrater som de skrevne medier ikke har været i nærheden af i mange år. Derfor er nettet et naturligt og centralt område i Børsens vækststrategi, siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu