Små tv-kanaler æder sig ind på de store

MediaWatch

Første halvår af 2006 flyttede seerandele fra de store tv-kanaler til niche-kanalerne, viser en analyse fra TV 2. De seks første måneder har således givet fremgang til kanaler som TV 2 Charlie, TV 2 Film og Discovery, skriver TV 2 Medienyt på baggrund af tal fra Gallup. Til gengæld oplever TV 2, DR 1 og Kanal 4 vigende interesse fra seerne. TV 2s fungerende programchef Susan Duelund mener, det er næsten uundgåeligt, at de store tv-kanaler mister seere, når konkurrencen skærpes med stadig flere kanaler. Hun kan dog på selskabets vegne glæde sig over, at TV 2 Charlie har mere end fordoblet sin seerandel i 2006 til nu 1,9 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu