Aller satser stort på mandeblad

MediaWatch

Aller Press gør med magasinet Fokus klar til en af de største danske bladsatsninger i nyere tid. Det nye mandeblad bliver lanceret 30. marts med en omfattende reklamekampagne, hvor alene tv-annonceringen løber op i et tocifret millionbeløb, skriver Børsen. Fokus henvender sig til den "almindelige danske mand" mellem 30 og 50 år, og vil i forholdsvis lødig form behandle aktuelle historier inden for politik, samfundsforhold, videnskab, privatøkonomi, sport, vin og biler. Bladet bliver på 130 sider og får et oplag på 50.000, der primært skal sælges i løssalg. Det svarer til, at 10 pct. af mændene i målgruppen skal købe bladet. Adm. direktør Pål Thore Krosby tror, det er realistisk at nå målet, fordi Fokus kommer til at fylde et hul på bladmarkedet. Her kæmper Euroman og Arena om eliten, mens en række magasiner om biler, gadgets og afklædte kvinder slås om drengerøvssegmentet. Til gengæld mangler der ifølge Aller et stort, generelt ugeblad for mænd.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu