TV 2 indsætter stringent ledelse af søsterkanaler

MediaWatch

Keld Reinicke og Palle Strøm får det overliggende strategiske ledelsesansvar for TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og den nye TV 2 Film, der lanceres om én måned. Frode Munksgaard, der har tegnet Charlie siden lanceringen for ét år siden, bevarer titlen kanalchef. Programledelsen er for nylig suppleret af en produktionschef for Zulu og Charlie, Esben Halding. Han skal bl.a. sikre, at Palle Strøm og Keld Reinicke har det tidsmæssige overskud til at tage sig af den overliggende strategi for alle nye TV 2-kanaler, herunder brandingen af dem. Det sker under et nyt TV 2 brand, TV 2 Networks, der fremover bliver omdrejningspunktet for udvikling og lancering af nye tv-kanaler samt optimering og forbedring af de eksisterende. Den nye ledelse har dog for længst sat sine fingeraftryk på programfladen. Charlies programplan rummede tidligere 10-12 egenproduktioner, men i efteråret har tv-stationen kun tre. Det drejer sig om 'Twist & shout' med Jørgen de Mylius som vært, livsstilsprogrammet 'Det gode liv' og auktionsprogrammet 'Auktionen'. TV 2 har ved en tidligere lejlighed oplyst, at den nye programstrategi er indført, fordi TV 2 Charlie er en tilvalgskanal, der bedre kan tiltrække seere, hvis den bygger en stærk seerbevidsthed om færre bestemte programmer; de såkaldte programfyrtårne i fladen. Generelt fylder TV 2 Charlie ikke voldsomt i danskernes bevidsthed, men den bidrager til TV 2 gruppens samlede succes. Ifølge Gallups TV-Meter når TV 2 Charlie ud til ca. 40 procent af målgruppen. Det udløser en share på én procent af den samlede tv-sening, oplyser Mediaedge:cia. I den primære målgruppe, personer 45-60 år, har stationen en kommerciel seerandel på 1,8 pct et år efter lanceringen, hvilket den højeste share i denne målgruppe siden lanceringen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu