Vi ser 19 reklamer om dagen

MediaWatch

Danskerne ser i gennemsnit 19 tv-reklamer om dagen - og det tal er langt lavere end i resten af Europa. Ifølge en analyse fra mediebureauet Mediacom ligger Danmark i bund sammen med Østrig, når det gælder det daglige antal tv-reklamer. I den anden ende er Italien at finde - her ser hver indbygger syv gange så mange reklamer som en dansker. Det skriver Politiken. Bureauet opfordrer til en debat om reglerne mod at afbryde programmer med reklamer. Direktør i Mediacom, Kenneth Brenøe, mener, at danskerne nemt kan vænne sig til flere reklamer. Forklaringen på, at danskerne ser så få tv-reklamer, er, ifølge lektor i kommunikation på Aalborg Universitet, Jørgen Stigel, at danskerne fortsat foretrækker Danmark og TV2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår