Gigant på reklamemarked kan true kæde

MediaWatch

Sådan vurderer Søren Kyllebæk, tidl. formand for DDB Gruppen, da WPP pga. sin massive position på verdensmarkedet kan forventes at ville satse på sine bedste brands, skriver Børsen MedieMarked.

I Danmark ejer WPP helt eller delvis Halbye, Kaag & JWT, Bates/Red Cell, Nørgård Mikkelsen, Grey København, Uncle Grey og Robert/Boisen, Young & Rubicam samt Ogilvy & Mather.

For at undgå at konkurrere med sig selv forventer man, at WPP lukker nogle af kæderne i Danmark, sådan som de gjorde med Bates, der blev omdannet til bl.a. Red Cell-bureauer.

Publicis, der ejer Saatchi & Saatchi, gjorde det samme med D'arcy, da man overtog Leo Burnett-brand'et.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu